Datanhallinnan helppous mahdollistaa ketterän kansainvälistymisen

Moni suomalainen yritys tähyää kasvu-uria kotimaan ulkopuolella. Erityisesti SaaS-yhtiöiden kohdalla pääsy globaaleille markkinoille on hyvä mahdollisuus ja liiketoiminnan käynnistäminen uusilla markkinoilla on ainakin logistisesti helppo operaatio: ei ole lähetettäviä tavaroita, eikä markkinapaikassa ole mitään aukioloaikoja. Kotimainen markkina on usein liian pieni, kasvuodotukset saavat katseet suuntautumaan ulkomaille.

Kansainvälistyminen toivottavasti tuo pian uusia asiakkaita uusilta alueilta, mutta on tärkeää muistaa lisämyynnin mahdollisuudet sellaisille nykyisille asiakkaille, joilla on kansainvälisiä toimipaikkoja ja siksi tarvetta palveluille muissa maissa. Palvelut tulevat houkuttelevammiksi, kun sen voi ja usein on myös tarkoituksenmukaista pystyä tarjoamaan lähellä loppuasiakasta.

Miten SaaS -palvelu tulisi tuottaa uusilla alueilla?

Kun itse softatuote on lokalisoitu asiantuntevasti uutta markkina-aluetta ajatellen, kohtaa palveluntarjoaja liudan kysymyksiä: Miten ja mistä palvelu tuotetaan uusilla alueilla? Valitsenko julkipilven, privaattipilven vai hybridimallin? Mistä tiedän varmuudella missä data sijaitsee? Mistä löydän datanhallinnan palvelulle tarjoajan, joka voi taata, että asiakkaat ympäri maailmaa saavat riittävän nopeaa palvelua?

On tärkeää löytää palveluntarjoaja ja datakeskus-infrastruktuuri, jonka avulla SaaS-palvelun tuotanto voidaan sijoittaa lähelle loppuasiakasta.

Jos kansainvälisille markkinoille tähyävä Saas-tarjoaja valitsee jonkin suurista julkipilvipalveluiden tarjoajista, saa hän maailmanlaajuisesti ylläpidetyn, mutta alueellisesti rajoitetun palvelun. Tästä seuraa latenssiongelmia, viivästystä ja pahimmillaan huono asiakaskokemus. Tutkimuksen mukaan 53 % mobiilikäyttäjistä hylkää palvelun, jonka lataaminen kestää yli kolme sekuntia (lähde: https://bit.ly/2kvgkJV). Ongelmia syntyy myös, jos asiakkaat sijaitsevat maissa, joissa lainsäädäntö ei salli datan siirtämistä kyseisen maan rajojen ulkopuolelle.

Toinen vaihtoehto on sijoittaa palvelu useille alueille, eri maihin, eri datakeskuksiin ja valita paikalliset palveluntarjoajat. Tämä vaihtoehto on melkoinen sekametelisoppa hallittavaksi: haasteena ovat useat erilaiset sopimuskäytännöt niin tietoliikenteestä, SLA-palveluista, tuesta, laskutuksessa – valuutoista puhumattakaan.

Entäpä pilvipalveluympäristön ylläpito sitten? Mitä laajemmaksi markkinasi kasvavat, sitä useampia ympäristöjä mahdollisesti eri puolille maailmaa tarvitset. Tämän infrastruktuurin seuranta ja käyttöjärjestelmien ajan tasalla pitäminen on työlästä. Onneksi on olemassa helppo ratkaisu

Globaali privaattipilvi kaikilla mausteilla ratkaisee IT-infratuskan

Näihin ongelmiin ratkaisu on Herman IT Global Cloud : Privaattipilvipalvelu, joka on saatavilla kaikilla mantereilla yli 80 lokaatiossa ja 40 maassa. Asiakkaalle riittää yksi palvelusopimus kanssamme ja me huolehdimme kaikesta muusta, tietoliikenteestä – pilvipalvelun ylläpidosta ja lainsäädännön vaatimuksista.

Käyttöösi saat hallintatyökalun, joka antaa sinulle läpinäkyvyyden ja hallinnan myös olemassa oleville ympäristöillesi, olipa ne sijoitettu omaan konesaliisi tai toiselle pilvipalvelu kumppanille. Työkalun avulla voit helposti skaalata palveluitamme, sekä provisioida uusia palveluita sinne missä asiakkaasikin ovat, vain muutamissa minuuteissa.

Kirjoitimme myös näkökulmista hybridipilven hyödyntämiseen, löydät siitä lisää täältä.

Olipa tarpeesi Suomesta Dubliniin, Hongkongiin São Pauloon tai Sydneyyn, voimme tarjota korkean käytettävyyden pilvipalvelua ylivertaisella konnektiviteetilla minne päin maailmaa tahansa. Yhä useammat suomalaiset yritykset tietävät jo, että matka maailmalle on välttämätön tosiasia. Herman IT haluaa olla kumppanisi tuolla matkalla globaaleille markkinoille.